malmoe (OBS: rörig text)
Publicerat den


Då var det min tur att sätta mig och skriva vad jag tycker om denna staden. 
Vet inte riktigt vart jag ska börja bara... Skottlossningarna, alla uppmärksamhetskåta människor, eller allt det positiva? Men bad news först brukar det ju vara, så jag tycker vi kör på det.

Pratade med en kille från sportscamp för inte så längesedan, tror det var nu i December, då skrev han "alla här i Linköping tror att alla i Malmö går runt och skjuter varandra", mitt svar på det var: "hahahahah" för jag skrattade åt det. Visst, det hade hänt, men det var inte så galet som det blivit nu. Det har blivit som alla utanför denna stad alltid trott.  Det är fuckt up med alla som skjuter varandra och allt som nu händer i Malmö.
Det är hemskt, jag tycker inte om det alls. Jag är inte en som hatar, men jag hatar verkligen alla "gäng". Som endast går runt och ska skapa en massa våld och problem, håller på med droger, rånar andra, fan vet jag egentligen... Jag vill aldrig i hela mitt liv bli inblandad i något sådant.
Sluta skjutas, sluta slåss. Folk klagar över att dem vill ha fred på jorden, oj lite till att överdriva när man inte har fred i sin egen stad liksom. Klart problem uppstår, men våld löser inte allt. It doubles it. Släng era vapen, vill ni slåss så slåss en mot en, inte fem mot en och med en massa vapen. Vafan är det? Det är bara mesigt. Alltså oh, eller så slåss ni inte alls. Kolla på filmer. Använd ord, kör någon jävla rap-battle eller dance-battle om det, haha. Om livet ändå vore så lätt...

Timbuktu – Malmö (feat. Chords)

Människorna i Malmö.... Alltså, jag har haft assvårt för att hitta folk jag diggar. Folk som är schyssta och inte bara söker uppmärksamhet och popularitet. Det är svårt som fan för det känns verkligen som om alla i Malmö är sådana nu för tiden. Det var faktiskt lättare förut. Man umgicks där man bodde, på sin gård. Man kallade knappt ut människor för man hittade dem alltid ute, det var bara till att gå ut och så träffade man en massa och var med dem. Den friheten som man har i så många länder (t.ex: Rumänien..) den har helt försvunnit härifrån. Folk sitter vid datorn dagarna långa och går aldrig ut. Jag har dragits med i detta, det kan jag faktiskt inte förneka men jag säger inte att jag gillar det heller. Det verkar som om allt folk bryr sig om är hur många vänner dem har på facebook och hur många likes dem har på sin bild. Det är sick!!!! Oh, jag vet att det jag skriver nu "doesn't make any sense" men jag bara måste få ut allt jag tänker. Måste få ut allt jag känner om denna stad.

Men det är ju inte Malmö - Det är människorna som bor här. Som bokstavligt talat har gått och blivit så jävla smutsiga att det inte är sant. Backstabbers hela högen. Nej, men nästan. Folk lever på rykten, drama och facebook & jag vet att det inte bara är Malmö, men jag kommer inte orka leva såhär hela livet. Jag älskar min stad det finns inget snack om saken, men ibland blir jag så trött på alla som bor här. Jag har haft mina perioder, då jag verkligen bara velat flytta härifrån, starkast var det för kanske några år sedan, men det var nog mest för att man var för liten för att göra grejerna man ville göra och man var för stor för att göra grejerna man en gång gjort. Man var i mitten av allting.  Jag säger inte att jag är "stor" nu men jag har slutat bry mig. Jag har förändrats så himla mycket som person och jag känner att jag tänker göra det jag vill. Jag tänker ta vara på min ungdom och inte vara som alla andra. Jag ska aldrig bli det jag alltid sagt jag hatar. Aldrig aldrig aldrig.

Anna Hertzman – Malmö

Jag har ignorerat alla nyheter så gått jag kan, men det är klart man får reda på vad som händer tillslut. Dock är jag inte intresserad, för det är bara dåliga nyheter alla har att komma med. Nä, denna sommaren kommer jag stanna i Skåne. Jag kommer cruisa runt i Malmö och hitta människor jag tycker om här, ställen jag diggar som bara den och massa positiva och bra grejer. Vill ni att allting ska ändras? Börja med er själva.



julia(:

WORD.



URL:





NAMN
 

MAIL


URL





Spara?