lite allt möjligt
Publicerat den

Sitter i skolan och borde egentligen arbeta men fick värsta abstinensen och kände att jag behövde uppdatera er, så jag gör det lite hastigt innan jag påbörjar mitt arbete i SO;n som idag handlar om Kommunism. Vi ska börja jobba med världskrigen och allt det dära. Förut var jag värsta killern och kunde allting om båda världskrigen men efter tre-fyra år så har jag glömt bort i stort sett det mesta. Så jag får nog rota fram mina gamla skrivblock och läsa på ordentligt.
 
Tänkte tipsa er om en webbserie som går på SVT Play vid namn Portkod 1321.
 
 
Agnes är 16 år gammal och bor med sina mamma Kicki och lillasyster Bill i en stor lägenhet i Stockholms innerstad. Mamma Kicki är en schlagerstjärna som gärna ser sig själv som lite yngre och lite hippare än hon egentligen kanske är. Kanske är det därför Agnes är en så duktig flicka- ordentlig, anpassad och pålitlig? Den som får skolans högsta betyg på skolavslutningen...
Steph är också 16 år men Agnes direkta motsats. Hon bor ensam med sin pappa som är en musiker vars hår långsamt börjar bli tunnare, något han själv bestämt förnekar. Steph är kaxig, högljudd och säger alltid direkt vad hon tycker. Hon är snabb, respektlös och får saker och ting att hända och det är väl precis det som händer när hon och Agnes träffas...
 
Ni hittar serien HÄR.






NAMN
 

MAIL


URL





Spara?