the day before life + övernattningen i ord
Publicerat den

just nu orkar jag ingenting mer!
vill bara sova, vakna, gå till skolan imorgon och sedan bara andas ut!
"det finns inga bekymmer, man är lycklig var dag" ska vara mitt citat i sommar,
för det är så det ska vara.

igår var jag på träningen som gick hyfsat bra,
efter det stressade jag och pappa iväg till svågertorp för att fixa maten,
det gick ganska fort ändå vilket var bra för alla var hungriga när jag kom fram.
delade ut maten och sedan åt vi och lite sånt, efter det gick jag hem och duschade och sedan tillbaka till skolan.
där var alla utspridda på olika ställen,
vissa spelade fotboll, vissa var i klassrummet och lyssnade på musik och jag vet inte vad.
men kvällen passerade väldigt fort och vi hade en massa kul.
men vid halv fem på morgonen då folk spelade boll i korridoren så sköt de för nära brandlarmet för det gick igång.
så alla fick panik och sprang ut.
vår lärare ringde vaktmästaren och frågade vad vi skulle göra,
så sa han att larmet skulle stängas av efter en halvtimme,
så där satt vi i en halvtimme, ute på skolgården klockan fem på morgonen med en tjutande skola.
tiden gick och när det hade gått en halvtimme så hade det fortfarande inte slutat,
så vi sa fem minuter till annars går vi.
fem minuter passerade och larmet gick fortfarande.
så alla drog hem.
jag följde med felicia hem och sov hos henne.
vi la oss med en gång men somnade inte förrän klockan sju och vaknade klockan nio,
så jag har varit ganska trött idag, dock är det lite bättre nu.
i alla fall så städade vi klassrummet, åt lunch, gick till affären och handlade glass av de pengar vi egentligen skulle ätit frukost för.
sedan gick vi iväg till idrottsplatsen och kollade på fotbollsmatchen mellan niorna och lärarna.
trevligt med hela skolan samlad där, tyvärr vann lärarna men aja, vi får väl hoppas att nästa års nior ändrar på det!
efter det gick jag, miranda och mariam till musiksalen och repade några gånger med bandet.
skulle egentligen till stan med miranda men det blev inte av eftersom det tog så lång tid att öva, så vi ska nog till stan i helgen istället.
ska be min mamma filma oss när vi sjunger också så ni kan få se.

nu ska jag städa och sedan bara vila resten av dagen,
det kommer fler inlägg senare!







NAMN
 

MAIL


URL





Spara?