DAGENS SNYGGING
Publicerat den

... är Shakira !



Shakira Isabel Mebarak Ripol föddes den 2 Februari 1977 i Barranquilla, Colombia.
Hennes pappa har libanesisk påbrå och hennes mamma är både från Italien och Spanien.
Hon kan tala flytande engelska, spanska och portugisiska, även lite arabiska på vars språk "Shakira" betyder tacksam.
Shakira är colombisk kompositör och popsångerska och sedan den 24 Oktober 2003 så är hon goodwill-ambassadör för FN / UNICEF.
Hennes första hit var Estoy Aqui, men hon slog igenom med låten Whenever, Wherever eller Suerte som den heter när hon sjunger den på spanska.

"Ifall jag inte hade blivit sångerska så skulle jag förmodligen studerat antropologi" har Shakira själv sagt.

Hihi, lite fakta jag tagit från wikipedia och gjort om lite.
men jag visste inte riktigt vad antropologi, så jag antar att det säkert finns någon annan som inte vet vad det är för något, därför tog jag mig tid att kolla upp det och det är läran om människan.
I alla fall tycker jag att Shakira är så jävla grym & otroligt vacker!

Mina Topp-3 med Shakira:


3. Shakira - Hips Don't Lie


2. Shakira - She Wolf


1. Shakira - Objection (Tango)








NAMN
 

MAIL


URL





Spara?